handdator

Visa fullständig version : Disgen 2016 Demo



Inga-Lill
2017-12-09, 13:43
När det gäller utbildningslicens så funkar det ju så att DIS-utbildaren kan hämta dessa till ex. Vuxenskolan, där jag jobbar och har kurser. Det har jag hämtat till mina kurser, grundkurs i Disgen på 6 gånger. Då funkar ju licensen under hela kurstiden på Vuxenskolan, men eleverna har ju bara demo hemma och slutar ju tydligen att fungera efter 30 dagar. Hur ska dom kunna fortsätta kursen när dom inte kan jobba på sitt demo hemma under hela kursperioden? Jag började med en ny grundkurs den 22/11 och har haft 3 kurstillfällen nu men gör ett uppehåll och fortsätter den 10/1 dom 3 sista gångerna av 6 gånger sammanlagt. Det innebär ju att om en vecka så kan dom ju inte alls öva på Disgen över julen eftersom 30 dagar har tagit slut då. Hur är det tänkt att man löser detta? Ska dom vara tvingade att köpa programmet för att kunna gå färdigt kursen?
Mvh Inga-Lill Fjällström

Edgar
2017-12-09, 18:46
Bara en enkel och kanske dum fråga: Varför kostar man på sig en kurs för att lära sig ett program, som man sedan inte tänker använda?

Inga-Lill
2017-12-09, 19:33
Det är inte frågan om det, för dom flesta köper programmet för dom tycker det är så bra! Men om dom inte har möjlighet att prova programmet under hela kurstiden hemma, utan bara när dom bara har lärt sig hälften av kursen, då undrar jag inte varför eleverna frågar varför det är så.

Edgar
2017-12-10, 08:14
OK. Jag förstår.