handdator

Visa fullständig version : Söka skapade mellann



akno
2017-12-18, 16:09
Vad gör jag för fel? Jag har försökt söka skapade mellan två datum men får hela tiden med hela databasen. Har nollställt sökvillkoren och har sen under Relaterade Fler villkor fyllt i aktuella datum men får med allt. Vad jag sett får väl de som lästes in från DG8 Skapat datum vid konverteringen så de borde inte vara med tycker jag. Jag tycker att sökvillkoren inte kan missförstås, men jag kanske ändå tolkar fel.

Olle_Olsson
2017-12-18, 23:36
När du kommer till sökning, så finns ”de olika verktygen” i vänstra marginalen, och där finns 6 olika ”verktyg”.
Du har sökt ”Relaterade” och då måste du även i rutan ”Relaterade” (nr 4 uppifrån) välja en relationstyp (ex-vis ”Fosterbarn”) och sen under ”Fler villkor” (nr 5 uppifrån) lägga in tidsperioden i ”Skapad mellan”;-----

Men om du vill se vilka personer du skapat (Registrerat) under en viss tidsperiod;
Nollställ, > och klicka sen på ”Fler villkor” (nr 2 uppifrån) och där lägga in tidsperioden i ”Skapad mellan”;

akno
2017-12-19, 07:30
Tack!
Man kan undra hur det står till där uppe när man missat att sökning på tidsperiod fanns även under personer.
God Jul!