handdator

Visa fullständig version : Ändringar i Disgen 2016.6 - inte redovisade ordentligt!?



m05143
2018-01-17, 18:45
Under några dagar har jag nu uppdaterat kurskompendiet för DIS-ÖST.
Det innebär bla. att se till att skärmdumparna och övrigt innehåll avspeglar just 2016.6.

Jag har nämnt Justera Faddrar, som ju är den stora nyheten. Jag har noterat felrättningarna.

Men jag upptäcker att Analysera/Kontrollera notiser har fått en del förändringar i ordvalet! Det står det inget om man har infört! Alltså måste jag byta ut ett antal skärmdumpar!

Tur att jag såg det. Men hur är det på andra ställen i 2016.6? Finns det fler ställen där utvecklarna har varit inne och justerat?

Christer
2018-01-18, 09:42
Alla ändringar ska framgå av https://www.dis.se/sites/default/files/downloads/disgen/releasenotes_disgen.html givet att alla ärenden fått ett vettigt namn.

m05143
2018-01-18, 10:03
Christer!
Jag har kollat i den listan förut. Vid förnyad koll idag så gick det bättre. Men ordvalet är knepigt. Flera varianter finns.
Denna lista innehåller väl bara felrättningar och att få med PI vid utskrift är rimligtvis inte klassat som ett fel!
Jag tycker denna stora förbättring skall lyftas fram!
Jag skall genast uppdatera min kursdokumentation!
/SST

m05143
2018-01-18, 23:09
Om det finns förbättrad funktionalitet i ändringslistan skulle det vara bra att få dem belysta på något sätt så att man vet vad som är riktiga nyheter. Nu är det lätt att tro att det "bara" är rättelser som får Disgen att fungera på det som man trodde det skulle göra.