handdator

Visa fullständig version : Ändra prefixet sid vid källhänvisningar efter uppdatering av Disgen 8.2



Mats Norberg
2011-03-20, 21:29
Hej alla forskarkollegor!

Jag undrar om någon vet hur jag kan ställa in prefixet för källhänvisningar efter att programmet Disgen 8.2 har installerats? Då jag uppdaterade min tidigare version av Disgen till nuvarande version 8.2 upptäckte jag att man kunde ställa in prefixet för att i källhänvisningar t ex alltid använda som i mitt fall 'sid'.

Dumt nog lämnade jag den rutan tom vid installationen/uppdateringen - trodde väl att man kunde ändra detta i efterhand om så önskades. Detta är ju en väldigt bra funktion som jag gärna ville få överförd till mitt program om det nu går så här i efterhand att fixa det. Eftersom jag hanterar
närmare 11.000 personer i mina databaser vore det väldigt skönt att slippa gå in och ändra från tidigvarande p till sid på alla dessa personer!

Tack på förhand för er hjälp!
Bästa hälsningar från forskarkollegan
Mats Norberg, Borlänge

DanielBerglund
2011-03-20, 23:15
Tyvärr inte. Disgen 8.1 använde alltid 'p', det var kodat så i själva programmet. Vid konverteringen till 8.2 skrevs det du då valde ner i databasen, och eftersom varje hänvisning har ett eget prefix står det nu på varje hänvisning i databasen. Om jag var i dina kläder skulle jag inte ändra i efterhand eftersom 'p' i praktiken är samma sak som 'sid'.

Mats Norberg
2011-03-20, 23:57
Hej Daniel!
Mycket tack för snabbt svar!
OK då förstår jag situationen - ja, det verkar väldigt jobbigt att ändra i efterhand, och som Du säger, det är ju i praktiken samma sak.
Mvh / Mats Norberg