handdator

Visa fullständig version : Utskrift av levnadsår/ålder i olika rapporter t ex antavla och ättlingstavla?



BL1912
2018-03-13, 14:10
Nu har jag registrerat mig då jag så att jag var anonym i forumet. Jag skickar om mina frågor och är tacksam om någon känner till dessa möjligheter i Disgen.

Jag håller på att byta släktforskningsprogram och har 2 krav som är viktiga för mig:

1. Kan man i Disgen välja att inkludera levnadsår, d v s ålder vid döddatum t ex 85 år, i utskrifter av främst antavlor och ättlingstavlor, men även också i vissa underlag till släktböcker?

2. Kan man i Disgen sätta egna taggar/koder/symboler på en person t ex ogift, kusingiftermål, tvilling, utvandrade till Amerika, deltog i krig m m. Och sedan få med dessa som en rad i utskrifter såsom antavlor, ättlingstavlor, personakt m m ?

MVH

Björn / BL1912

Christer
2018-03-14, 09:39
Jag svarade så här i ett annat inlägg:
Du kan registrera ålder i ett kommentarsfält för död-notis och de flesta andra notiser.
Du kan gå till https://www.dis.se/disgen och ladda ner för att prova Disgen under 30 dagar med full funktionalitet utan begränsningar. Utan någon kostnad och utan någon registrering.