Visa fullständig version : Släktöversikt
Jag har tagit hem Dg2018 och tycker med det lilla jag hunnit med att testa att det blivit en klar förbättring mot 2016. Men helt slipper ni inte undan :rolleyes:
Jag skulle önska att knapp F9 kunde användas för att toggla mellan stängd o öppen Släktöversikt, eller finns det nån inställning jag missat.
Christer
2018-04-24, 16:51
Du har ju minimeringsikonen uppe i övre högra hörnet att ta till.
Ja jag vet men det är snabbare och enklare tycker jag. Det är lite svårt att hitta fliken nertill. Jag fann det vara enkelt att förflytta mig i släkten och kunde hela tiden köra med översikten i helskärmsläge. Vad gäller för övrigt är jag nöjd med allt jag hittills har testat.
micholof
2018-04-25, 19:49
Håller med Åke att man vill toggla med F9-knappen. I övrigt så är 2018-versionen mer tilltalande än 2016, det lilla jag hittills hunnit med att prova.
Jag har en önskan när det gäller släktöversikten och det är att "tända" flaggor blir synliga i släktöversikten. För övrigt kvarstår min önskan om att kunna toggla med F9
Christer
2019-09-17, 11:08
Jag har skapat ett förbättringsförslag för flaggorna (#6177). Ditt tidigare förslag att kunna växla med F9 (#4956) finns, bra eller dåligt, med bland ca 175 förbättringar som vi prioriterar bland under pågående utveckling av Disgen med arbetsnamnet Skeppsås.