handdator

Visa fullständig version : Visa släktträd i HTML på surfplatta med Android - Hur gör jag



dis21641
2019-04-16, 11:08
Hej
Jag har skapat ett släktträd i HTML som ligger i en mapp på min Win8.1-dator. Jag har använt guiden för HTML-export som finns på nätet. Jag har nog markerat att jag vill ha med allt om allt. Nu vill jag kopiera över den till min surfplatta, som kör Android, så att jag kan visa det den vägen.
Har fört över innehållet i den mappen till min surfplatta och när jag öppnar index.htm och väljer personregister får jag upp personerna i registret men när jag sedan väljer en person fungerar det inte. Då får jag meddelandet:

Error loading file /storage/....../index.htm

Det är det index.htm jag öppnade från början. Får dessutom meddelandet:

Error: net::ERR_FILE_NOT_FOUND

Jag tolkar det som att filen för den person jag valt saknas. Får jag inte med alla personer närr jag valt alla uppgifter för allt enligt guiden för att skapa en HTML-fil för export? Är det något annat som jag måste göra?

/Håkan

Phryxe
2019-04-17, 07:15
Har du kollat först att det fungerar att öppna filerna på Windows-datorn? Om det är OK, är nästa steg att kontrollera om alla filerna kopierats över till Android-plattan.

Edgar
2019-04-17, 08:35
Jag har också testat att kopiera HTML-mappen till min Android 8. Jag har flera web-läsare installerade på min mobil. Det visade sig att av dem var det bara Firefox som öppnade html-sidorna korrekt. Såväl Androids inbyggda web-läsare som Chrome-appen misslyckades och gav felmeddelanden liknande dina, Håkan. Så mitt tips är, installera Firefox-appen och testa med den.

dis21641
2019-04-17, 17:20
Hej
Tack för ditt svar.
Något mysko är det. Gjorde samma kopiering igen från datorn till plattan. Lika många mappar/filer kopierades. Nu fungerade det. Skönt det. Hoppas det fungerar nästa gång.
/Håkan