handdator

Visa fullständig version : Nivå och antal och Delinskickning



Evafalk
2019-05-14, 13:10
A. vad betyder nivåsiffran
B. finns det olika behörigheter/funktioner för olika antal inskickade personer
C. Om man har flera filer inskickade, hur räknas antalet (om nu antalet har betydelse)

Gestblom
2019-05-14, 19:03
A. Se B.
B. Ja: 0=gäst, 4=medlem. 5=skickat in minst 200 personer senaste året, 6=skickat in minst 1000 personer senaste 2 åren.
C. Antalen räknas ihop (hoppas jag), tidräkning görs från senast inlämnade fil.
Din nivå är för närvarande 4.

Evafalk
2019-05-14, 19:18
A. Se B.
B. Ja: 0=gäst, 4=medlem. 5=skickat in minst 200 personer senaste året, 6=skickat in minst 1000 personer senaste 2 åren.
C. Antalen räknas ihop (hoppas jag), tidräkning görs från senast inlämnade fil.
Din nivå är för närvarande 4.

-på min sida står nivå 6, mitt TIDIGASTe datum är det som står på alla filer på min sida, dvs jag har filer som skickats in senare. (förut räknades de inte ihop)- sen är frågan vad resp nivå kan göra.

Eva Dahlberg
2019-05-14, 19:48
Och nivåerna 5 och 6 är som tidigare, det vi kallar morot eller förmån - utöver att du som medlem som skickat in ser mer än andra - från Disbyt-sidan, den gamla vanliga:

När du skickar in material till DISBYT, får du nytt användarnamn och lösenord som gör det möjligt att klättra i släktträden.
Förmåner för dem som skickat in lite mer
Om du har skickat in uppgifter om minst 200 personer det senaste året, får du en bläddringsfunktion där du enkelt kan bläddra för att mellan samma person inskickad av olika forskare. Denna funktion funkar om det finns en födelsenotis för personen.
Om du har skickat in uppgifter om minst 1000 personer de senaste två åren, får du möjlighet att se en antavla i fyra generationer.

hälsningar,
Eva D

Gestblom
2019-05-14, 23:01
Under den här testperioden har alla temporärt högsta nivå (6).

Christer
2019-06-10, 10:20
Att ha flera parallella bidrag som är olika eller delvis olika är inget vi förespråkar eller rekommenderar. Disbytombuden accepterar men det komplicerar för alla parter.

Ulf A
2019-06-14, 12:26
Från Beta 15 visas även delmängder från bidragsgivaren i kolumnen MEDLEM

Christer
2019-06-17, 10:11
Jag har initierat en diskussion om dess vara och icke vara så vi får se vad den landar i.