handdator

Visa fullständig version : Irrelevanta källor i ny notis



aehzl
2019-06-19, 11:18
När jag lägger upp en ny födelsenotis finns där redan under källor flera irrelevanta källor som jag lagt in på andra personer. Detta redan innan jag lagt in den riktiga källhänvisningen.
Vad har jag gjort för fel? Generellt fel i mitt källträd? Annat? Hur får jag bort de icke aktuella källhänvisningarna?
Jag har nu noterat att det som kommer upp i ALLA noteringar där det finns en källa så kommer de 5 sista källorna jag fört in på någon person upp. Dessa tillkommande källor har inget med den aktuella personen att göra. Jag använder AD och kopierar sen en tid direkt källan i AD och klistrar in på den aktuella personen. Kan dett ha med detta att göra??? Förstår inte hur alla källnoteringar blivit "smittade" med de 5 sista källhänvisningar jag gjort och detta till ALLA noteringar på ALLa personer i databasen???
Jag kan hos den enskilda personen inte heller radera de irrelevanta källhänvisningarna. Hur gör jag??

Christer
2019-06-20, 08:33
Du får nog förklara lite tydligare. Det kan inte finnas några källor i en helt ny notis. Däremot finns det en historik med tidigare använda källor om du öppnar rulllisten med den nedåtriktade pilen. De kan du återanvända om du vill. Men de kommer inte med i notisen om du inte väljer en av dem.

aehzl
2019-06-20, 16:50
Tack Christer
Då förstår jag. Det är historik jag ser och inget som är knutet till personen.