handdator

Visa fullständig version : Konverteringen misslyckades att starta exportprogrammet. Försök igen!



cronsioe
2019-07-14, 20:22
Hej!

Jag har just uppgraderat från Disgen 8 till Disgen 2019 och försökte köra en konvertering från en datamapp jag sparat i molnet för länge sedan. Mitt problem är att jag får meddelandet

"Konverteringen misslyckades att starta exportprogrammet. Försök igen!"

när den har läst igenom och synbarligen konverterat allt utan några felmeddelanden. Bifogar loggfilen. Har försökt flera gånger med samma resultat. Disgens datamapp förblir tom efteråt.

Om någon vet: Vad heter själva exportprogrammet? Jag borde kunna testa om jag kan starta det manuellt först, men jag tror inte det är några rättigheter eller annat eftersom jag är administratör på min Windows10-burk.

I morgon kommer en amerikansk släkting på besök och sedan är jag bortrest en vecka, så antingen behöver jag snabbt svar eller också kan det dröja innan jag reagerar på inkomna tips ...

Hälsningar
Lasse

Olle_Olsson
2019-07-14, 22:56
Du måste ha båda programmen, Disgen 8 resp Disgen 2019 i samma dator ( kan stöta på problem vid användning av Molnet).
Disgen 8 installerades så här
C:\Dokument and Settings\All users\Dokument\Dg82Data
eller C: Användare / Delat / Delade dokument / Dg8......

Disgen 2019, kan man lägga var man vill (Vid installation förslår programmet att det hamnar under Dokument/ Disgen)

cronsioe
2019-07-15, 01:03
Tack för snabbt svar!

Jag installerade Disgen 8.1 från stenkakan på min enda kvarvarande dator med dvd-läsare. Det gick bara att starta på Windows 10 om man körde det som administratör. Sedan läste jag in min medeltida backup i Disgen 8 och pekade sedan ut dess datamapp i Disgen 2019s konverteringsfunktion. Funkade bra. Nu ligger en Disgen2019-backup i molnet och mognar.

Nu är vi igång igen! Tack än en gång!

Lasse