Visa fullständig version : Att ta fram fadderlista i Disgen 2019; förmodad handhavandefel
Jag har bortåt tusentalet faddrar. I personöversikten för resp. person kan jag se de för denna person aktuella faddrarna. Enligt https://www.dis.se/justera-faddrar skall det gå att ta fram alla faddrar i en lista med Verktyg > Justera faddrar. Men då jag får inte se en enda fadder. Listan är alltså tom. Vad gör jag för fel?
Kolla om "Arkiv"-"Skriv ut utdrag" tar fram alla faddrar.
Jag har själv inte inte importerat några faddarar från 8:an utan hade dem som textnotiser vid övergången till DIS2016. Nu har jag kopplat en hel del. Dessa får jag fram med Utdrag.
Olle_Olsson
2019-11-29, 22:17
Verktyget "Justera faddrar", fungerar när man har "Faddrar" i Disgen 8, och gör en Konvertering i Disgen 2019, (från Disgen 8).
Har du tagit döpt om flaggan Importerad fadder, risk för dubblett till något annat?
Tack Inger, Olle & Bo!
Jo, det går att ta fram alla faddrar med "Arkiv > Skriv ut utdrag". Men den utskriften blir inte lika användbar som "Verktyg > Justera faddrar".
Vill minnas att "Verktyg > Justera faddrar" fungerade inledningsvis efter att jag gått över från Disgen 2018 till 2019.
Har inte, i vart fall inte medvetet, döpt om flaggan "Importerad fadder, risk för dubblett" till något annat. Misstänker ändå att problemet kan ha med flaggor att göra.
Lars du kan kanske använda Verktyg , Analysera/kontrollera notiser , Sök personer med/utan relationer , Personer med fadder och Person som är fadder.