ElisabethSG
2020-01-03, 11:48
Jag har nu fotat med mobilen en del album och försöker lägga in dem i levnadsbeskrivningarna på personerna men jag blir inte klok på formaten...
Disgen roterar bilderna men jag blir inte klok på hur och varför :-)
Jag trodde först att det berodde på att jag hämtar dem på annan plats i datorn - så jag lade över bilderna i mappen DgPic i Datamappen och provade igen. Nej, den roterar bilden ändå (kommer upp och ned trots rätt i utforskaren/albumet). Då roterade jag bilden själv i utforskaren och sen länkade den igen - nejdå - även nu kom den upp och ned.
Vissa andra bilder roteras till höger, eller vänster - oavsett hur de ser ut i utforskaren och när jag öppnar bilden därifrån.
Jag har också provat med olika egen angiven höjd i Disgen - utan att lyckas.
Har du varit med om detta? Hur löste du det?
(har redan pratat med en av faddrarna som inte hört om detta problem tidigare)
Disgen roterar bilderna men jag blir inte klok på hur och varför :-)
Jag trodde först att det berodde på att jag hämtar dem på annan plats i datorn - så jag lade över bilderna i mappen DgPic i Datamappen och provade igen. Nej, den roterar bilden ändå (kommer upp och ned trots rätt i utforskaren/albumet). Då roterade jag bilden själv i utforskaren och sen länkade den igen - nejdå - även nu kom den upp och ned.
Vissa andra bilder roteras till höger, eller vänster - oavsett hur de ser ut i utforskaren och när jag öppnar bilden därifrån.
Jag har också provat med olika egen angiven höjd i Disgen - utan att lyckas.
Har du varit med om detta? Hur löste du det?
(har redan pratat med en av faddrarna som inte hört om detta problem tidigare)