handdator

Visa fullständig version : Förbättringar i "Ny hänvisning"



LOMBARD
2020-02-21, 11:05
Som nybörjare har jag en sak som jag retar mig på. När jag ska skapa en ny källa och öppnar ”Ny hänvisning” så hamnar markören i fel ruta. Del startar i ” Hänvisningstext” och inte i vad jag tycker mest logiskt ”Datum”.Oftast är det ett datum man börjar fylla i sedan fylls resten av rutorna.Tänker jag fel eller?

Sedan skulle jag gärna vilja ha möjligheten att i fältet "Koppla till" ha en möjlighet att välja ett eget fält inte bara kunna välja mellan AD & Riksarkivet

Hans-Peter
2020-02-21, 12:49
Hej!
När det gäller var markören hamnar tycker jag dete är är bra den hamnar där den gör, oftast vill man fylla i vilket folie eller sida upplysningen finns. Så ändra inget där, tack.

Sedan ditt andra önskemål är det något som har diskuterats länge, efter ett rykte jag har hört kommer det i nästa kompletta version av Disgen (2020 eller vad den nu kommer att kallas) Det ser jag fram emot då jag har mycket släkt i Danmark och vill kunna koppla till danska Rigsarkivet.

Christer
2020-02-24, 08:24
Instämmer med Hans-Peter. En utökning av "Koppla till" är planerad i Disgen Skeppsås som är kommande version.