handdator

Visa fullständig version : Trädvy enligt Appen



Tom
2020-05-03, 12:59
I appen Släkten, som man har på mobilen finns en trädvy enligt bilden.
kan man få fram den som Utskrift/Granska även på datorn där jag har hela Disgen?
I så fall hur?
Jag tycker det är värdefullt/intressant att kunna se även släktingar i icke rakt nedstigande led.

Hans-Peter
2020-05-03, 13:30
Hej!

Nu är jag en av de stackare som använder iPhone och därför inte har Släkten kvar, bara originalet GedExplorer. Men jag har för mig att den precis som GedExplorer har utskrifts möjlighet, jag mener det var så när jag testade den. Men jag kan inte Android så hur du kommer åt funktionen där vet jag inte.

Tom
2020-05-03, 15:25
Hej! Du missförstod mig nog! Jag har Släkten på mobilen och kan där se Trädvyn du ser på bilden. Men jag vill kunna se samma bild på datorn när jag använder Disgen! Det är så praktiskt att kunna flytta runt bilden och se olika anor.

ingera
2020-05-03, 17:15
Har du testat Släktöversikten under VISA

Tom
2020-05-03, 18:16
Nej, det har jag inte gjort, men det var detta jag efterfrågade. Tack för tipset!
Kanske finns mer i Disgen som jag inte har en aning om.

Tom
2020-05-03, 19:50
Då är frågan, kan man göra så Släktöversikten visas efter Startsidan istället för Familjeöversikten när man gör första klicket på Startsidan?

Tom
2020-05-04, 10:22
Jag förmodar ovanstående fråga så är svaret att det går inte, men om det går …?
Jag undrar dock om man kan ändra färgen på boxarna i Släktöversikt, t ex blå för män och röd för kvinnor?
Jag hittar inte var sådan inställningsmöjlighet finns.

ingera
2020-05-04, 13:07
Jag använder inte släktöversikten så mycket. Nöjer mig oftast med familjeöversikten . Att gå från familjeöversikten till Släktöversiken gör jag med F9.

Tom
2020-05-05, 09:55
Men vad finns det för inställningsmöjligheter för Släktöversikten, förutom skjutknapparna för antal personer?
Kan man ändra t ex färgen i personboxarna?

Christer
2020-05-05, 14:57
Vi har inga personliga inställningar i form av färgval.