handdator

Visa fullständig version : Felrapport avseende kommentarsfunktionen i DIS Forum



m00137
2010-10-02, 16:17
(dummy-inlägg utan bredd (http://forum.dis.se/vb/showthread.php?43-Spaltbredd))

m00137
2010-10-02, 16:18
(Bör det kanske finnas en särskild forumavdelning för felrapporter? Jag befarar att det annars kan bli ganska trångt med trådar om tekniska detaljer på den här nivån. Nåja, det får väl visa sig. Jag antar att trådar kan flyttas i efterhand om det blir för rörigt.)

Jag har lyckats att såväl skapa nya trådar som kommentera i befintliga trådar, men det senare primärt med hjälp av knappen "+ Svara på ämne" nere till vänster under hela tråden. Om jag i stället försöker kommentera med hjälp av någon av knapparna "Svara" eller "Svara med citat" som finns till höger under varje tidigare inlägg, då uppträder ett förkrympt och därmed oanvändbart formulär nedanför samt till höger om det inlägg jag vill kommentera, med resultat att sidan tillfälligt växer på bredden och jag får rulla den i sidled för att se allt. Knapparna "Posta snabbsvar", "Gå till avancerad" och "Avbryt" syns dock i sin helhet under varandra. "Gå till avancerad" leder mig till en separat sida där textformuläret har mer normal storlek och sålunda kan användas.

Jag använder Mozilla Firefox 2.0.0.5 (jag kan lägga in en skärmdump av fenomenet om så befinns önskvärt, men jag vill inte göra första inlägget i denna tråd mer komplicerat än nödvändigt). Detta är inte en funktion jag känner mig direkt beroende av, så eventuella åtgärder har låg prioritet för min del. Tre möjliga av totalt fem sätt att kommentera räcker. ;)

m00137
2010-10-02, 19:56
Så här ser svarsfunktionen ut (jag använder nu Firefox 2.0.0.20 och har uttryckligen slagit på alla funktioner i Javascript som jag annars brukar ha avstängda, samt Java). Observera placeringen i förhållande till nedre högra hörnet på mitt föregående inlägg.
16

m00137
2010-10-02, 20:21
Dels konverterades min PNG-bild oväntat till JPG (och krymptes) när jag bifogade den ovan, dels fungerar inte "Klicka på bilden för en större version" som ALT-texten föreslår (fönstret blir bara svart, utan bild alls). Om man öppnar bilden i ett eget fönster (vanligen genom högerklick och åtföljande menyval) så blir bilden något större, om än inte lika stor som den jag skickade in.

Jag lyckas inte analysera snabbsvarsformuläret i Firebug, så jag vet inte varför det hamnar ute till höger.

DanielBerglund
2010-10-04, 00:58
Konstigt, men FF2 är ju lite gammal idag. vBulletin-folket har väl inte testat med den. Det är ju bra att det finns andra sätt att svara...!