handdator

Visa fullständig version : Utskrift av en familj på 10 personer



Hans Peter
2021-05-06, 11:31
Jag vill ha alla uppgifter som jag har i Disgen om en familj, dvs. föräldrarna, deras barn med resp. make/maka och deras barn prydligt placerade på ett papper. Med porträtt. Det handlar om 10 personer.
Hur gör jag?
/hans peter

Hans Peter
2022-05-20, 17:15
Vid det här laget har jag också insett att det var ett önsketänkande från min sida att åstadkomma detta i Disgen.
Min avsikt var/är att åskådliggöra och presentera sammanhangen och de viktigaste uppgifterna på ett överskådligt sätt för en familj.

I Disgen har jag nu hittat en möjlighet att åstadkomma detta. Den gör mig dock inte helt lycklig. Dels pga layouten och dels därför att den saknar ett led. Det jag har kommit fram till är ANSEDEL, STD Utförlig Bild Famlj. Den innehåller alla uppgifter som jag efterfrågar för Huvudpersonen, hens föräldrar, den som hen är gift med och deras samtliga barn och deras ingifta. Dessvärre saknas barnbarnen vilka ju, menar jag, hör till familjen.

Kanske läser någon i utvecklingsgruppen detta och finner det lönt att göra något åt det, hoppas
/hans peter

m17835
2022-05-30, 10:56
Ett litet tips.
Kom ihåg att om du väljer att skriva ut i formatet RTF-fil så har du möjlighet att bearbeta filen själv i något ordbehandlingsprogram, t.ex. Word. Visserligen får du det inte färdigt men det ger ändå dig möjligheter att få fram ett resultat som du kan presentera för andra.