handdator

Visa fullständig version : Kompabilitet Disgen 2021 och Windows 11?



Jan S
2021-10-09, 00:32
Hej
Jag installerade Disgen 2021 för windows 10 under våren och allt fungerar bra. Funderar nu på att uppgradera till windows 11 då detta snart blir en normalitet. Fick ett enkelt svar fån DIS om att en mindre test utförts och då utan problem. Därför vänder jag mig nu till detta forum och undrar om någon uppdaterat till windows 11 och stött på några problem eller ej?
Jan :rolleyes:

m17835
2021-11-30, 10:07
Jag har inte testat själv men har fått några rapporter om Disgen 2021 i Windows 11.
Rapporterna säger att Disgen 2021 fungerar utan problem i Windows 11. Det är några mindre utseende ändringar, bland annat har fönstren fått mer rundade hörn än tidigare.
Återigen, det här är ingen egen erfarenhet utan rapport från annan användare.

Jan S
2021-11-30, 10:42
Jag har inte testat själv men har fått några rapporter om Disgen 2021 i Windows 11.
Rapporterna säger att Disgen 2021 fungerar utan problem i Windows 11. Det är några mindre utseende ändringar, bland annat har fönstren fått mer rundade hörn än tidigare.
Återigen, det här är ingen egen erfarenhet utan rapport från annan användare.

Tack för svaret
Jag sökte runt lite på nätet och bedömde att win 11 inte kommer medföra större problem, då det i så fall skulle bli svårare att implementera till gemene windowsanvändare.
Jag säkerhetskopierade Disgen och övriga datorn och installerade sedan win 11. Jag har inte upptäckt några problem varken med Disgen eller något annat. Det är några kosmetiska förändringar.
Jag upplever datorn snabbare och det är alltid trevligt. / Jan

Torgny Larsson
2021-12-01, 13:38
Jag kör Disgen 2021 på Windows 11, fast på en ny dator. Ingen av mina två tidigare datorer hade tillräcklig prestanda för att kunna uppdateras till Windows 11. Känns mest bara som ett nytt utseende av Windows, egentligen inte mycket nytt som jag har nytta av.
Har lagt in de olika kartorna från DIS samt Sveriges Befolknings-skivor, Sveriges Dödskiva, Emigranten Populär, Rosenberg och ytterligare några andra.
Arkiv Digital och Digitala forskarsalen fungerar som tidigare.
Lite problem kan det vara med webb-sidor som kräver Internet Explorer, men det finns nu som variant i Edge.