handdator

Visa fullständig version : Inmatade individer kommer ej upp vid sökning



Pia Monica
2021-11-27, 20:54
Mina 300 senast införda personer syns inte i sökning med Arkiv - Välj person i Disgen 8. Tidigare har det alltid fungerat men märkte nu när jag skulle återgå till en person att jag inte kunde söka den. Individ 15108 kommer upp helt normalt men individ 15109 syns ej. (se bilagor) I söklista över alla individer finns de nog med. Vad kan ha hänt. Måste jag avinstallera Disgen och sätta allt tillbaka igen eller finns det någon annan lösning. Tacksam för svar.
Pia

Olle_Olsson
2021-11-27, 21:59
Mitt tips.
Se bifogade bild.
Sök via den "Glada gubben" när man söker på enbart förnamn och efternamn.
Om du vill söka "mera allmänt" använd "SÖK / Kikaren" (3), för; Orter/ vissa tidsperioder / Källa / Dödsorsak/ Notistyper / Flaggor mm
2229

Pia Monica
2021-11-27, 22:27
Tack för tipsen! Sundberg Lovisa och alla 300 individer efter henne kommer inte upp på något sökalternativ. Alla tidigare införda kommer nog.
Mvh Pia

Olle_Olsson
2021-11-28, 12:24
Vänd dig till en Disgen-fadder
https://www.dis.se/support
Men kolla med support-personen, att den kan hantera gamla Disgen 8

Pia Monica
2021-11-28, 14:19
Tack för visat intresse! Jag tror jag sätter in programmet på nytt. Har inte övergått till nyare versioner när jag är så van vid den här versionen. Jag har fått den bilden att de nya versionerna gagnar släktforskare i Sverige med koppling till kyrkböcker, Sverigekartor mm. Jag har huvuddelen av min släkt i Finland.
Hälsningar Pia

Olle_Olsson
2021-11-28, 16:28
Senaste versionen Disgen 2021, kan länka direkt till de svenska kyrkböckerna hos Riksarkivet och Arkiv Digital.
Men kan även länka till Webben (kyrkböcker i andra länder, men det förutsätter att dessa finns på Webben, Internet)
I dagsläget finns kartor för Sverige och Danmark, samt att arbete pågår med att färdigställa Norska och Finska kartor.