handdator

Visa fullständig version : Möjlighet att välja startperson



Filemonken
2021-12-02, 18:13
Går det inte fixa till så att det går att välja startperson i appen som appen sedan lagras persistent?

Nu verkar vara den personen med lägst personidentitet som sätt till startperson.

Hur många gjorde rätt när den första personen lades in i Disgen första gången?

Finns det något i implementationen som hindrar detta?

Christer
2021-12-02, 19:01
Tanke om detta finns i vår förslagslåda. Men först ska vi landa iOS-versionen

m00707
2021-12-03, 12:23
En idé i sammanhanget. Skriv ut ansedel på personen med lägst nummer. Gör likadant med den du vill ha som startperson. Se till att du har koll på var båda två är kopplade. Koppla lös båda två. Ändra alla uppgifter på personen med lägst nummer så att det blir den du vill ha som startperson. Gör likadant med den andra. Koppla sen in båda två på sin plats. Nu har du önskad startperson som den med lägst nummer. Det borde ju faktiskt fungera, men ta en säkerhetskopia först för säkerhets skull.

Filemonken
2021-12-03, 12:28
Javisst, det är ju den snabba lösningen. Jag har övervägt att göra så flera gånger, men inte "orkat".
Men jag tänker också på alla andra som kanske inte kan trixa lika enkelt

Filemonken
2021-12-03, 12:31
Är inte appen utvecklat i ett verktyg som kan generera både Android eller iOS applikationer?
Eller du kanske avser att få in den i AppStore?

Christer
2021-12-03, 13:56
Det handlar främst om att få OK från Apple.

Torgny Larsson
2021-12-07, 15:21
Hej! Det finns en hel del andra önskemål angående appen Släkten, som hade gjort den ännu mera användar. Det hoppas jag att man nu kan ta tag i nu när det kommit OK från Apple.

Evafalk
2021-12-18, 14:38
Ang. olika Startpersoner, så har jag gjort en Textnotis på alla mina Startpersoner - Det står Startperson. Sedan i Släkten söker jag på Text - så kommer alla upp. Rätt lite jobb för bra resultat.