Släkten42
2022-05-17, 00:48
Under ”välj ort” får man möjlighet att gå in under ”Senast använda församlingar” alternativt ”Senast använda orter”. Om man väljer en församling under ”S.a.f.” så kommer denna församling/ort upp under Ortsregistret och kan sedan väljas! Om man däremot väljer ”S.a.o.” så kommer inte denna ort upp under Ortsregistet och kan alltså inte väljas för att Lägga in/Ändra till en korrekt ort i Ortsregistret!
Är det någon som vet vad det kan bero på och om jag kanske har missat någon inställning ed?
Nästa problem är att församlingar/orter som jag lägger in under ”Ändra till” inte alltid sparas under resp. S.a.f alternativt S.a.o.
Beror det på att antalet församlingar/orter är begränsat till ett visst antal eller varför sparas de inte?
Är det någon som vet vad det kan bero på och om jag kanske har missat någon inställning ed?
Nästa problem är att församlingar/orter som jag lägger in under ”Ändra till” inte alltid sparas under resp. S.a.f alternativt S.a.o.
Beror det på att antalet församlingar/orter är begränsat till ett visst antal eller varför sparas de inte?