handdator

Visa fullständig version : Att-göra-lista



brittask
2022-10-28, 21:17
Kanske har jag inte förstått, men jag finner följande saker märkliga med Att-göra-listan:

1. Den verkar vara modal, dvs man kan inte jobba parallellt med den och resten av programmet utan måste avsluta listan för att exempelvis kunna sätta en ny centrumperson, lägga till notis eller vad som helst.
2. Uppgiftsnamnet blir första raden men bara ett begränsat antal tecken. Även om Uppgiftsfönstret är så smalt det kan bli utnyttjas inte bredden utan texten huggs av ungefär halvvägs.
3. Musens skrollhjul fungerar inte på texten och det finns ingen rullist, utan man måste använda piltangenterna (eller förlänga fönstret, föralldel)
4. Man kan inte "bocka av" en uppgift och låta den vara kvar utan man måste radera den. Det hade kunnat vara bra med en översikt över sådant man har gjort också.

Framför allt pga punkt 1 är nyttan av funktionen tämligen begränsad. Rätta mig gärna om jag missat något här! Jag kör Windows 11 (21H2)
Britt Ask Rydgård

micholof
2022-10-29, 09:42
Håller med Britt om att 'Att-göra-lista' borde fungera så att man kan arbeta parallellt med listan och övriga programmet.
Punkt 4. Listan borde vara sorterad (det senaste överst) i två delar 'Ej avklarat' och 'Avklarat'. När man är klar med en post ska man kunna bocka av den och då trillar posten ner i delen 'Avklarat'

Michael

m17835
2022-11-08, 11:39
I kommande Disgen 2023 kommer Att-göra-listan inte låsa övriga programmet när den är öppen.

brittask
2022-11-08, 15:16
Tack, det låter som en bra början! Tillsvidare får en Wordfil duga!
Britt