handdator

Visa fullständig version : Detaljerad resp. snabbsökning



kallstrand
2023-03-01, 14:25
Jag upplever att snabbsökningen inte fungerar tillfredställande. Oavsett om jag använder för- eller efternamn så lyckas jag bara skriva första bokstaven. Därefter börjar sökningen, och då kan man i bästa fall komplettera med fler bokstäver. Alternativt låser sig sökningen helt.
Har upplevt samma problem både i 2021 och 2023. Däremot fungerar den detaljerade sökningen utmärkt, så jag använder den istället även för enkel personsökning.

Olle_Olsson
2023-03-01, 18:22
Ändra tiden (söktiden), under Arkiv/ Inställningar för Disgen / Program / Inmatning.
"Fördröjning vid automatisk sökning" klicka på uppilen så att söktiden ändras till 0,8 eller 0,9

kallstrand
2023-03-02, 10:19
Ändra tiden (söktiden), under Arkiv/ Inställningar för Disgen / Program / Inmatning.
"Fördröjning vid automatisk sökning" klicka på uppilen så att söktiden ändras till 0,8 eller 0,9

TACK för hjälpen, det funkade! Jag upplever även att både 2021 o 2023 är betydligt långsammare än gamla 8:an. Jag har nämligen 8.2d kvar med samma data. Måste många gånger "klicka" fler gånger innan programmet reagerar, Säkerhetskopieringen tar nog 10 ggr längre tid än 8:an (med samma datamängd).