handdator

Visa fullständig version : Fönstret "Hantera dubbletter"



GöranC
2023-09-20, 17:02
När man gjort en dubblettsökning visas fönstret ”Hantera dubbletter”. Detta fönster är mycket användbart för att reda ut dubblettproblemen men det är lite omständligt att varje gång fönstret behövs göra en dubblettsökning. Finns det något sätt att få fram fönstret utan att gå via dubblettsökning?

Edgar
2023-09-20, 22:42
Det verkar inte som att du kan spara fönstret "Hantera dubbletter" som egen panellayout. Däremot kan du själv arrangera panelerna ungefär som i fönstret "Hantera dubbletter". Jag utgick från layout STD 5 med en person i vardera av två fönster. Öppna PÖ för var och en. PÖ öppnas i en ny flik. Aktivera dockning. Nu kan du koppla loss respektive PÖ-flik och "docka" in den på lämplig plats. Du får själv laborera med de fyra fönstren (FÖ och PÖ för var och en av de två personerna) och "docka" in och ändra storlek tills du är nöjd. Spara sedan layouten som din egen dubblettlayout.

GöranC
2023-09-21, 15:29
Tack Edgar för dina anvisningar. Med deras hjälp har jag nästan nått fram. Att jag inte kommit i mål verkar bero på min okunskap om hur man arrangerar fönster så det skall väl lösa sig så småningom.

Edgar
2023-09-22, 08:12
Ja, det blev en del pusslande med fönstren innan jag fick dem där jag ville ha dem, och med rätt storlekar.