handdator

Visa fullständig version : GEDCOM



Övertänger
2011-11-25, 13:56
Jag har laddat upp en GEDCOM fil från DISGEN 8.2c och lagt till en massa personer i Ancestry. Att därefter ladda ner filen från Ansestry gick bra, men när jag skall importera den till DISGEN får jag ett felmeddelande: ”” Importen avbryts efter Pass 1 på grund av saknade referenser. GEDCOM-filen är tyvärr felaktig””.

Har försökt flera gånger med samma reslutat. Vad kan vara fel?

Med vänlig hälsning
Paul Nyman
070 456 65 40

DanielBerglund
2011-11-29, 00:08
Den typen av felmeddelanden får man när gedcom-filen innehåller referenser till personer som sedan inte finns i gedcom-filen. Det är ju tråkigt om Ancestry levererar ut sådana filer vid export! Om du emailar filen till mig (daniel.zz.berglund@gmail.com) så kan jag ta en titt.

Övertänger
2011-12-07, 15:25
Hej Daniel

Stort tack för hjälpen, med dina ändringar gick det att ladda upp filen i DISGEN. Tyvärr upptäcker jag att jag skickade fel fil till dig, det var en äldre med färre ändringar.

Nu är nästa fråga om jag möjligen kan få din hjälp att fixa till rätt fil som jag bifogar?

Om du fixar den kan jag då ladda upp den till ANSESTRY och fortsätta jobba med den där och sedan därefter ladda ner den och uppgradera min DISGEN?


Med vänlig hälsning

Paul Nyman
08 520 158 65
070 456 65 40