handdator

Visa fullständig version : Ersätta en Flock med en annan?



Övertänger
2011-12-09, 15:57
Jag har två Flockar i Disgen, Basflock O och Flock 1. Den förra innehåller mitt "gamlal"släktträd", den senare mitt nya släktträd som jag skickat som GEDCOM fil till Ancestry och bearbetat och utvecklat där. Nu har jag importerat den bearbetade filen till FLock 1, och den innehåller många tillägg och ändringar. Finns det något sätt att enkelt ersätta hela Basflock 0 med Flock 1 så jag slipper gära ändringarna en och en?

Malviken
2011-12-10, 09:01
Jag har två Flockar i Disgen, Basflock O och Flock 1. Den förra innehåller mitt "gamlal"släktträd", den senare mitt nya släktträd som jag skickat som GEDCOM fil till Ancestry och bearbetat och utvecklat där. Nu har jag importerat den bearbetade filen till FLock 1, och den innehåller många tillägg och ändringar. Finns det något sätt att enkelt ersätta hela Basflock 0 med Flock 1 så jag slipper gära ändringarna en och en?

Är det i så fall inte bättre att skapa ett nytt arkiv och lägga de gamla flockarna där som säkerhetsåtgärd?

Mvh/Sten Magnusson

31581
2011-12-10, 13:18
Gör en imoprt till Basflock 0. Då ersätter du flock 0 med nya flock 0. Sammansmältning av flock 0 och Flock 1 kan du göra om du exporterar båda till GEDCOM och kör tex the complete genealogist. Gör backup först av allt material!

Övertänger
2011-12-10, 14:41
Tack för tipsen

Mvh/Paul Nyman