handdator

Visa fullständig version : Hvor er "Wexjö"? (ikke det nuværende Växjö)



Mia
2011-12-30, 15:55
En af mine aner, Helena (aka Hilda) Frodig, er født i WEXJÖ 17. april 1822. Jeg troede først, der måtte være tale om Växjö i Kronoberg, men dette er ikke tilfældet.

Resten af familien er fra Malmö eller (H)vellinge i Malmöhus, så jeg tænker, Wexjö måske er et stednavn i Skåne? Mon nogen kan hjælpe mig med en opklaring mht. forsamling og län?

Mvh Mia
(København)

AlfChr
2011-12-31, 12:02
Jeg banner sikkert i kirka nå siden jeg er norsk og ikke svensk, men søk på WEXJÖ på Google gir tilslag mot det som i dag heter Växjö.

Men, det kan kanskje tenkes at hun er døpt annet sted ? Tilsvarende min mor som ble døpt i samme kirke som hennes bestemor da de var født på samme dag.

Mia
2011-12-31, 14:33
Jo, Växjö var jo netop min første tanke. Men der var det ikke, og måske har du snarere ret i, at hun af en eller anden anledning blev døbt et andet sted, end hvor hendes familie boede.

AlfChr
2011-12-31, 14:56
Hardu forsøkt på Rötter ??

Du finner lenke i lenkesamlingen til Föreningen DIS om ressursen er ukjent.

Eva Dahlberg
2011-12-31, 16:09
Hej Mia! rubriken "orter och kartor" här gäller i programmet Disgen - men du har en tråd till där du fått hjälp att söka henne under
"Forum - Släktforskning - Övrigt om släktforskning - Hvor er "Wexjö"? (IKKE det nuværende Växjö)", så för att undvika dubbelarbete här så tänkte jag tipsa om det :)
hälsningar,
Eva

Mia
2011-12-31, 18:10
Tak. Jeg postede mit spørgsmål her, før jeg opdagede den korrekte tråd. Som der står i overskriften, har jeg forsøgt at finde ud af, hvordan jeg kunne slette mit oprindelige indlæg, men jeg kunne ikke gøre dette.Måske du kan være behjælpelig med at forklare dette?

Godt nytår!
Mia