handdator

Visa fullständig version : För många Disgenorter



HelenaLind
2012-02-23, 20:38
Jag har hamnat i ett läge där jag inte kan addera en ort utan att först ta bort en.

Felmeddelandet är:

Återskrivning av uppdaterad information till ortsdatabaen misslyckades, orsak FlashFiler: Key violation [$2601/9729].

Det står sedan att jag ska bygga om ortsdatabasens index, men det har jag provat många gånger, och det hjälper inte.

Mycket tacksam för hjälp.

ollfa
2012-02-28, 15:33
Jag skall försöka hjälpa dig, men då behöver jag mer information.
Vad är det du försöker göra? Om du försöker lägga till en ort skulle jag vilja veta vilken det är och var (dvs under vilken församling etc) det är?
Om du ändrar en ort vill jag veta vilken ort, om det är en ursprunglig ort eller någon som du lagt till själv.
Beskriv så mycket du kan, så får vi se vart det leder!

HelenaLind
2012-02-28, 18:19
Jag skall försöka hjälpa dig, men då behöver jag mer information.
Vad är det du försöker göra? Om du försöker lägga till en ort skulle jag vilja veta vilken det är och var (dvs under vilken församling etc) det är?
Om du ändrar en ort vill jag veta vilken ort, om det är en ursprunglig ort eller någon som du lagt till själv.
Beskriv så mycket du kan, så får vi se vart det leder!

Hej, tack för svar! Det spelar ingen roll var jag lägger till en ort eller vad den heter - meddelandet kommer ändå. Det är synd, för jag har lagt till bortemot ett hundratal suborter utan problem, när detta plötsligt uppträdde.

Om jag tar bort en ort kan jag lägga till en ny, annars inte. Det är därför det känns som om det är "för många" orter.

ollfa
2012-02-28, 20:26
Då hoppas jag att du har en bra säkerhetskopia som du kan återläsa ifrån, för det låter som ett databasfel. Det finns egentligen ingen begränsning på antalet orter som kan registreras, så det kan du inte drabbas av även om programmet verkar uppträda så.