handdator

Visa fullständig version : Disgen - allmänt



Rolf Carlsson
2010-10-24, 18:18
Jag lyckades inte att lägga upp ämnet under Disgen - därför här.

Fadderverksamhet är ett utmärkt stöd i Disgen.

Säkerligen återkommer samma frågor många gånger och faddrarna måste lägga ner mycket tid när samma fråga upprepas gång på gång.

Inför en systematisk FAQ för Disgen, där man kan få svar på sina frågor.

Lägg ut användarhandboken på nätet och uppdatera den succesivt baserat på frågor och behov.

Inför en gemensam brevlåda för faddrarna så kan belastningen lättare regleras "anders" får inte alla frågor. Vidare kan frågan tas upp av den fadder som har speciell kunskap just härom.

DanielBerglund
2010-10-26, 22:17
FAQer för Disgen och andra verktyg ska vi ha. Det är enklare att lägga upp detta numera med den nya webben, men fortfarande behövs det folk som vaskar fram vilka frågor som frågas ofta, och vad man ska svara på dessa. Faddrarna vet ju detta förstås men likväl behöver informationen vaskas fram och renskrivas så den blir begriplig och korrekt för den som läser den.

hakanrene
2010-11-05, 16:08
Rolf!
Härligt att läsa ditt inlägg, det styrker mig i det jag håller på med. En dokumenterad struktur för supportkedjan som också innehåller en FAQ. Utan strukturen har en FAQ ingen dynamik. Gemensam brevlåda tror jag inte på, kollektivt ansvar har jag aldrig sett att det fungerar. Men tanken som du framför är riktig och finns i den kommande modellen för support. Sista helgen i november har vi avspark för den "nya" modellen. Låt oss se om vi möter dina förväntningar!