handdator

Visa fullständig version : Ättlingar till Nilsson/ johannesson/ stolt/ Rudström mm



Nyfiken
2012-07-30, 22:29
Hej söker ättlingar till Anders Nilsson född 1815 07 12 gift Lena Kajsa Andersdotter f1819 i Kila i säffles församling dom fick 6 barn
Nils Gustav f 1839 11 05 (Rud)
Johannes 1856 04 26 ( Tveta) Han var min morfars far o min morfar hette Anders gustav Johannesson o tog ett nytt namn när dom flyttade till Vidön 1914 dom kallades Rudström .

Britta maja 1842 03 04 Kila
Emma Sofia 1861 12 25 ( flyttade till Karlstad 1887

Kristina 1845 02 25 Kila gifte sig med skomakaren Anders peter Eriksson Udd el Uddman från Olserud.

Sara Greta 1848 08 21 Tveta flyttade till Karlstad 1874.

Jag o mina syskon o min mamma vet inget om släkten på bägge sidorna o vi finner inga kort på dom o vad jag tror så ska det finnas släkt kvar i säffle o Mo Åmåls församling .

som kanske gör som jag släkt forskar på någon av syskonen som kan kanske vet mer eller någon som vet nått om dessa personerna , själv så fick jag inte uppleva min morfar men ett bröllops kort på min mormor o morfar är det enda som finns .

Eller om jag kan få hjälp att söka dessa rötter runt om i sverige för dom var i Norrland o jobbade också men vet inte vart o årtal .

Vore Tacksam för lite hjälp kanske .

Mvh Anette Henriksson Skoghall

Ps, jag finns på facebook

m01222
2012-07-31, 12:45
Hejsan Jan-Åke!
De flesta av barnen kan du hitta på CD:n Sveriges Dödbok.
När du funnit dödsdatum och plats tag kontakt med det aktuella Landsarkivet
för att läsa resp. bouppteckning. Där står uppgifter om arvingar etc.
I övrigt bör en vanlig sökning i de aktuella kyrkböckerna inte ställa sig så svårt.
Om du är ny på det här med släktforskning kontakta närmaste forskarförening
och gå deras kurser.
Lycka till/Lennart