Jag vill slå samman två befintliga datamappar som har ett namn gemensamt. Försökte använda Arkiv/Hantera datamapp/Lägg till befintlig. Valde den mapp jag ville lägga ihop med den aktiva men ingenting hände. Hur ska jag göra?
Utskriftsvy
Jag vill slå samman två befintliga datamappar som har ett namn gemensamt. Försökte använda Arkiv/Hantera datamapp/Lägg till befintlig. Valde den mapp jag ville lägga ihop med den aktiva men ingenting hände. Hur ska jag göra?
För att överföra personer från en datamapp till en annan, skall du använda funktionen som finns i Disgen 2018 under menyn Verktyg > Exportera personer > Exportera till XML. Det gör du i den datamapp du vill överföra personer från. Sen i den datamapp, där du vill lägga till dessa personer, gör du sen motsvarande > Importera från XML.
Är du osäker, tag kontakt med en fadder.
Du hittar beskrivning hur man gör i handledningen: https://www.dis.se/person-export
Strongt jobbat under alla dina år som faddersamordnare. Du har hjälpt mig många ggr och snabbt!
Tack.
Tack för hjälpen! Det gick ju smidigt att koppla ihop två databaser när men gjorde rätt