-
Vi har nu i snart två veckor testat Uppdatering 5, där vi återgått till samma fönster- och skalnings-hantering som i Uppdatering 2.
Skalning innebär den förstoring som krävs när man ställer in Windows förstoring på 125%, 150% eller högre.
Testerna avseende skalningen ser bra ut.
Förutom det testar vi alla nyheter och ändringar som gjordes i Uppdatering 3 och 4, att de även fungerar i Uppdatering 5.
Dessutom ytterligare några nya felrättningar som tagits med i Uppdatering 5.
Det återstår fortfarande några problem/oklarheter som vi måste lösa innan Uppdatering 5 släpps, fast några av dem kommer vi nog inte att hinna fixa.
-
Nu finns uppdatering 5 för Disgen 2016 tillgänglig för de nyfikna. Den ska lösa de flesta problemen som var förknippad med användning av Windows-förstoring. Du kan också läsa om hur vi fortsättningsvis kommer att släppa nya uppdateringar.
-
Tusen tack, nu fungerar det som det ska igen.
-
Det har varit mycket olika synpunkter på personöversikten och dessa skulle då vara lösta med uppdatering 5. Det som jag irriterat mig på är däremot inte löst.
Jag jobbar nästan alltid med delad skärm med Disgen och något annat program. Jag vill inte ha personöversikten så stor, därför minskar jag ner storleken.
Helt korrekt kommer Disgen ihåg hur stor bilden skall vara men den kommer inte ihåg var den skall ha starta bilden.
Därför måste jag alltid scrolla mig upp till t.ex. namnfälten. Det hjälper inte heller att ställa in rätt läge när man avslutar programmet, det blir samma resultat i alla fall.
Dessutom finns ett helt onödigt tomt utrymme ovanför namnfälten. Det ställer inte till något men verkar lite onödigt.
-
Detta finns rapporterat (#3249). Hoppas det kan komma med till nästa uppdatering.