Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Manuell nedskrivning av uppgifter?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Lennart Carlsson
    Medlemsnr
    01222
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    98
    Hejsan!
    Frågan är klart berättigad enligt mitt sett att se. Jag fick samma instruktioner av min handledare en gång
    och hållit fast vid att nedteckna mina rön på papper. Tidigt gjorde jag en blankett i excel för utskrift och den
    använder jag fortfarande 25 år senare. Blanketten har reviderats efterhand som jag funnit det praktiskt.
    Som jag jobbar känns det lättare och ger bättre översikt över materialet och arbetsflödet. Det problem, som
    jag ännu inte löst, är numreringen av personer, som tillkommer som fosterbarn, omgiften, omgiftas omgiften etc.
    Med en blankett per person kan materialet sorteras i pärmar eller på annat sätt, uppdelas i familjer samt
    kompletteras med allehanda utdrag, bouppteckningar etc.
    Men alla har vi våra metoder...
    /Lennart

  2. #2

    Jan Elmqvist
    Medlemsnr
    27212
    Ort
    Askersund
    Inlägg
    11
    Tack för all information. Dessa svar styrker mig att det är viktigt att göra anteckningar på något sätt.
    Mvh.
    Janne

  3. #3

    Tommy Petersson
    Medlemsnr
    49794
    Inlägg
    263
    Stora fördelen med att skriva på papper är att man lär slarva mindre.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •