Resultat 1 till 30 av 98

Ämne: Flaggor och flockar

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #15

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    927
    Bror! Eftersom du tog upp det i denna tråden...
    Både du och jag vet att Disgen till stor del utvecklas och har utvecklats av ideellt arbetande medlemmar, utan krav på ersättning, under lång tid, och programmet har ändå blivit ett av de mest använda programmen i Sverige för registrering av släktforskning. Och detta fastän Disgen är ett tämligen avancerat program. Som fadder och fadder-koordinator har jag haft kontakt med många av våra medlemmar, fått hjälpa dem med deras problem och önskemål. Ofta är det rena datorfrågor, att de inte har förstått enskilda funktioner i programmet eller har i realiteten önskemål om specifika nya funktioner. De allra flesta använder inte alla funktionerna i Disgen, men hittar ändå någon funktion som de tycker saknas.

    Jag var i våras också med att samla in och sammanställa medlemmars synpunkter på Disgens framtida utveckling, vad man tyckte vara svårt och vad som kunde göras enklare, eller vad som saknas. Där fick vi som svar allt från att det redan var för mycket funktioner, att det är bra som det är och ändra inget fast något specialfunktion saknades alltid, till att vissa funktioner var svåra. Vi har en lång lista på önskemål, som alla i sig är lika behjärtansvärda, så det måste bli en prioritering. Min uppfattning är att vi måste ta stor hänsyn till de behov, problem och önskemål som den stora, kanske tysta, mängden av medlemmar har. Jag gissar att det bara är ett fåtal av dem som kan skriva SQL-frågor.

    Från faddrar och utbildare kanaliseras medlemmars problem och önskemålen till produktråd och utvecklare.
    Alla är välkomna till mej med sina synpunkter och önskemål.
    Senast redigerat av Torgny Larsson den 2014-09-09 klockan 00:03.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •