Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Nya Windows 8

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 230
    Har du redan 8.2c kan du hämta uppdateringen till 8.2d gratis på webben. Men för Windows 8 lär det inte spela någon roll. Så installera du din 8.2c och hämta sedan uppdateringen till 8.2d vid tillfälle.
    Ordförande & Disgenutvecklare.

  2. #2

    Susanne Carlsson
    Medlemsnr
    27257
    Inlägg
    6
    Om jag inte minns helt fel så uppgraderade jag via nätet - eller kan jag minnas fel?
    (är lite virrig just nu och springer runt halva huset för att hitta diverse olika program-cd för att kunna installera mina program på nya datorn, skivorna borde ju ligga i lådan men de gör ju inte det av nån anledning)

  3. #3
    DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 230
    Det är nog så att du installerade Disgen 8.2 från CD och sedan uppdaterade från webben. Du måste hitta någon 8.2-cdskiva och installera från den, sedan kan du hämta senaste versionen från webben och uppdatera till den. Om cd-skivan är definitivt borta så hör med kansliet.
    Ordförande & Disgenutvecklare.

  4. #4

    Susanne Carlsson
    Medlemsnr
    27257
    Inlägg
    6
    Hittat DISGEN 8.2-skivan + häfte (låg ju bland mina släktforskningspapper) - det är den goda nyheten.
    Skivan har spruckit lite från mitten och lite in på skivan! Försökte sätta igång den, men det skramlade väldigt mycket och sedan hände ingenting.

    Vad gör jag?

  5. #5
    DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 230
    Hör med kansliet så kan de hjälpa dig med en ny skiva. Försök inte köra den trasiga skivan något mera - har du otur går den i småbitar i läsaren och då kanske läsaren också blir obrukbar.
    Ordförande & Disgenutvecklare.

  6. #6

    Lars-Olov Eriksson
    Medlemsnr
    3019
    Inlägg
    25
    Jag har skaffat ny PC med Windows 8.1 på. Jag har sedan tidigare DISGEN 8.2c under Windows XP. Kan jag utan speciella åtgärder installera från skivan ? Något att speciellt tänka på ? Jag antar att jag i XP-miljön kan ta en säkerhetskopia och öppna denna i Windows 8.1-miljön.

  7. #7

    Hans Gustafsson
    Medlemsnr
    51153
    Inlägg
    46
    Anvisningen gäller installation på alla Windows 8.0 och 8.1 operativsystem utan undantag.
    När du installerat 8.2d-skivan
    1) Högerklicka på Disgens program-ikon på skrivbordet.
    2) Välj Egenskaper
    3) Välj fliken Kompabilitet
    4) Klicka i “Kör det här programmet i kompabilitetsläge för
    och välj t.ex. XP SP2
    5) Klicka Verkställ eller OK
    Bifogar ett annat sätt att beskriva samma åtgärd, se nedan.
    klicka på "Inställningar+Kontrollpanelen+Alla objekt på K-panelen+
    Felsökning+Program+Felsökare för programkompatibilitet."
    Senast redigerat av dis51153 den 2015-03-20 klockan 18:56.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •