+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Fel på länkar i mall Disgen 1b

Jan-Erik Eriksson
    Medlemsnr
    5509

Fel på länkar i mall Disgen 1b

Jag har Dis 8.2 d
    Vid export av html av antavla eller stamtavla så blir det fel länkadress till de tre olika registrena längst ner på sidan.
    Felet är att adressen hänvisar till roten redan när jag gjort exporten i datorn så det står C:/2-1.htm och hela sökvägen till katalogen med den nya sidan saknas, det betyder att när jag sedan laddar upp på hemsidan så blir adressen http://www.janerik.se/2-1.htm (och den sidan finns ju inte sedan för filen ligger på rätt ställe)
    Detta gäller bara för stamtavla eller antavla medan det på ansedlar blir rätt länkadress.

Jag ser att mallarna uppdaterats 2012-07-30 och tyvärr är inte allt till det bättre.

Men jag har hittat att jag i filen anstil.css kan redigera färgen på ramarna tillbaks till grå medan jag inte kommer underfund med vilka övriga filer man skall redigera för att ändra utseendet.
    Det finns ju flera olika mallar.

Kan jag hitta någonstans hjälp för vad de olika sidorna genererar?
    Senast redigerad av erikssonje den 2013-02-10 klockan 15:23.

Jan-Erik Eriksson
    Medlemsnr
    5509
    Inget som har svar på vad sidorna genererar och ingen som kan bekräfta att det är emottaget som felanmälan??

Gunnar Öhrn
    Medlemsnr
    11916
    Felet åtgärdat och filerna inskickade för utskick via uppdateringsfunktionen i Disgens hjälp-Sök uppdateringar.
    Vet inte hur lång tid det tar innan de blir tillgängliga.

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg