Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Felmeddelande vid inmatning av orter

  1. #1

    Lennart Sundin
    Medlemsnr
    37875
    Inlägg
    2

    Felmeddelande vid inmatning av orter

    Jag kan inte längre registrera byar, gårds- och kvartersnamn i socknarna. Istället får jag följande felmeddelande:
    Återskrivning av uppdaterad information till ortsdatabasen misslyckades, orsak FlashFiler: FF SERVER ERROR: Record reference number is invalid [$3C34/15412] Prova att göra ”Redigera orter”, högerklicka med musen i ortsträdet och välja ”Bygg om ortsdatabasens index”
    Jag har naturligtvis följt rekommendationen att bygga om ortsdatabasens index men problemet kvarstår. Och har nu nått en betungande volym.

  2. #2

    Karl-Edvard Thorén
    Medlemsnr
    4089
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    210
    Hej Lennart, Har Du kört "Kontrollera Disgenfiler" Jag vet inte hur den kontollerar ortsdatabasen men kanske att den tar också dom här filerna.

  3. #3

    Lennart Sundin
    Medlemsnr
    37875
    Inlägg
    2
    Ja, nu har jag gjort det men problemet kvarstår.
    Men nu har jag upptäckt att jag har något problem med kartfunktionen också. Den har jag inte alls satt mig in i. När jag klickar i filträdet till vänster på kyrkan i Avesta kommun får jag också ett felmeddelande: "Kunde inte tolka klippbufferten: Nacka Infobank". Varifrån Nacka kommer har jag ingen som helst aning om - kommunen ingår inte min forskning.
    Kan detta fel ha någon bäring på ortsdatabasen?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •