Resultat 1 till 25 av 25

Ämne: Native error: 00008

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Kåre Olsson
    Medlemsnr
    40469
    Inlägg
    115

    Native error: 00008

    Min backup vägrar numera att samarbeta.
    Den blir ALLTID hängande här (se bifogat klipp). Därefter är det samma sak för hundratals bilder. Orkar aldrig trycka OK för att komma över detta, utan får göra en brysk omstart.

    Säkerhetskopieringen har aldrig hängt sig på detta sättet tidigare!
    Varför?

    Undrar
    Kåre
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 225
    Det låter otäckt - det låter nämligen som att det är fel på disken i datorn. Gör en felkontroll av disken och se om det ger några upplysningar.

    Har du gamla säkerhetskopior, så var rädd om dem tills det är klarlagt om det är fel på disken eller inte.
    Ordförande & Disgenutvecklare.

  3. #3

    Kåre Olsson
    Medlemsnr
    40469
    Inlägg
    115
    Hej Daniel!

    Visst låter det otäckt. Jag har nya diskar i datorn och dessa är kontrollerade och problemfria.

    Eftersom det var i Disgens "inre" säkerehetskopieprogram som bråkade, trodde jag att tidigare kopior saboterade resultatet. Därför har jag kastat ut dom, och där är nu tomt.

    Läget är ändå under kontroll eftersom jag har "svångrem och hängslen" med ständiga kopieringar med Geni Timeline samt BestSynv 2012.

    Funderar samtidigt på om det överhuvudtaget är nödvändigt att använda det inbyggda säkerhetskopieringsmöjligheten i Disgen, som förövrigt gick till Dropbox.

    Men faktum kvarstår: Disgens säkerhetskopiering falerar!

    Kan detta problem ha något med att jag även, som jag skrivit i en annan tråd, att mina bilder i Disgen "tappar" storleksinställningen?

    Disgen är ominstallerat och uppgraderat till 8,2d igår! Men icke!

    Släktarbetet består av 7000 personer och 5000 bilder. Är detta ett problem?

    Ytterst tacksam för en lösning på mina problem.

    Skall kanske tillägga att jag numera kör Windows 8. Kan kanske ha betydelse!

    Hälsar
    Kåre
    Senast redigerat av Smeden den 2013-04-08 klockan 17:57. Anledning: Info om Windows 8

  4. #4
    DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 225
    Felkoden verkar betyda att när Disgen ska kontrollera att säkerhetskopian (zipfilen) är OK, så stämmer inte de filerna som ger felmeddelanden.

    Kan du läsa filen som står i felmeddelandet? Syns den som bild i t ex Utforskaren?

    Om du tillfälligt stänger av dina andra backupprogramvaror, blir det någon skillnad då?
    Ordförande & Disgenutvecklare.

  5. #5

    Kåre Olsson
    Medlemsnr
    40469
    Inlägg
    115
    Jag kan inte läsa denna fil, eftersom jag är tvungen att "dra ur sladden" för att komma ur detta läge.

    Stängde av de andra säkerhetskopieringsprogrammen, men ingen skillnad. Stannar alltid på samma ställe!

    Det är nog som du säger att kopieringen går bra, men när den skriver till backuppfilen så havererar den!

    Det blir alltså en backuppfil efter varje haveri, men den kan man ju inte lita på.

    Hoppas du kan lösa detta.

    Hälsar
    Kåre

  6. #6
    DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 225
    Vad jag menar är om det går att läsa bilden med andra program än Disgen? Stäng Disgen och dubbelklicka på filen i Utforskaren. Syns bilden ordentligt?
    Ordförande & Disgenutvecklare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •