Resultat 1 till 21 av 21

Ämne: Felmeddelande vid utskrift

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Niklas, jag läste liksom Gunnar förmodligen gjort genom att svara dig ikväll, att du genom ditt inlägg 2013-08-13 00:31 visar att du inte följt hans tips i inlägget den 2013-08-08 17:07 helt och hållet, även om du verkar svara att du gjort det.

Gunnar skriver den 8 augusti
    "Gå in i menyn Sök - Personer
    Nollställ
    Fliken Ytterligare villkor
    I fältet för Övrig text ange exakt följande rad:
    <FIC:\Dg8Data\DgPic\Karin Svensson.txt>
    Klicka sedan på Sök
    Då borde du få träff på någon person "

Det är alltså <FilipIvarCesar: ....,> inte bokstaven F och siffran 1. Det låter på dina in lägg som om du skrivit "Filipsiffra1", inte "FilipIvarCesar"?

Hälsningar,
    Eva

Nu vet jag inte riktigt vad som pågår.
    Ni tror att jag ber om hjälp med ett problem men inte följer de tips som ges?
    Jag kopierade Gunnars textsträng och klistrade in den i Disgen. Jag har följt alla tips till punkt och pricka. Dessutom har jag raderat personer och lagt till dem igen utan resultat.
    F1 eller FI kommer från fönstret med felmeddelande som kom upp 2ggr när jag skulle skriva ut ansedel för söklistan.

Njae, men du skrev F1 flera gånger nu på slutet, så det är ju inte lätt att veta vilket du skrev när du skulle följa tipset. I din miniatyr av felmeddelandet står FilipIvar, inte F1.

Det var ett ärligt misstag. Har aldrig hört talas om ett FI-kommando.
    Jag trodde det var uppenbart att jag pratade om felmeddelande i miniatyren när jag pratade om textfilen, sökvägen och ett redigeringskommando.

hej igen! På tal om misstag - nu ser jag att Gunnar skrivit Svensson i sin textsträng - <FIC:\Dg8Data\DgPic\Karin Svensson.txt> - som du säger att du kopierat in rakt av? Men i felmeddelandet och dina inlägg står att kvinnan heter Nilsson? Ändrade du Gunnars sträng till Nilsson?

Nej, det gjorde jag inte. Tack för tipset. Nu fick jag träff på en person med den strängen i en textfil.
    Perfekt.
    Tack så mycket.

m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Spännande, var katten fick jag Svensson ifrån???
    Ber om ursäkt för misstaget!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •