Nu har vi färdigställt första betan av Disgen 2015. Den går ut till en del av våra betatestare som börjar med att testa några funktioner. Så nu är bollen i rullning .......
Nu har vi färdigställt första betan av Disgen 2015. Den går ut till en del av våra betatestare som börjar med att testa några funktioner. Så nu är bollen i rullning .......
Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus
Vi hade ett par i senaste Diskulogen (nr 109 i juli) och det kanske kommer ett par i nästa nummer. Jag har inte skrivit artikeln ännu.
Jag kan bidra med en som inte alla forskare behöver bekymra sig om, "Hantera datamappar". Men eftersom många av våra användare är ovana att använda Utforskaren så har vi försökt gömma den så att det är enklare att välja mellan de datamappar man har. Datamapparna kommer att synas här i takt med att man konverterar gamla från Disgen 8 eller skapar nya. Exemplet är från min egen testning.
Tack. Ser att du har alla Disgen-mappar under din Windows-användare (Mina dokument), men jag hoppas man fortfarande kan välja var mapparna ska placeras ...
Självklart.
Som ny användare på forumet så gick jag hit för att se senaste statusrapporten för Disgen 2016. Finns det någon aktuellare rapport någonstans? I så fall kanse man kan lägga till en länk till det i första posten?
Disgen finns sedan någon tid som färdigutvecklad skarp version.
Även om nya uppdateringar naturligtvis kommer så småningom.
Gå in på DIS.se (hemsidan) så har du funktioner för uppladdning där.