Vad händer angående bouppteckningar?
Vad händer angående bouppteckningar?
Jag kan glädja dig med att den finns med i de preliminära planerna för nästnästa betalversion.
Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus
Underbart, den notistypen är verkligen efterlängtad!
Finns det planer för en notis för Tingsärende? En sådan vore också mycket användbar.
Nej det gör det inte. Om du inte har behov av att behandla dem separat vid utskrift så funkar Special-notisen.
Hehe. Ancestry / Family Tree Maker har länge haft event "Probate" - men man får ändå klagomål på att datum är efter dödsdatumet... ;-)
Jo jag är medveten om Special-notisen, men jag tycker kommentarsfältet är för litet. Jag vill ha plats att sammanfatta tingsärendet och det kan ju bli en del text.
Kan man inte göra en "notis-generator" analogt med "flagg-generatorn"? Dvs bortsett från de självklara notiserna så får användaren själv definiera vilka notistyper man vill jobba med. Jag inser att komplexiteten blir något högre jämfört med flaggor, men samtidigt skulle man slippa diskussioner om vilka notistyper som skall utvecklas.
Ett enklare alternativ är att utöka kommentarsfältet i Special-notisen....
Roger, vi har diskuterat möjligheten att införa egendefinierade notistyper. Men så har vi GEDCOM och andra exporter/importer att beakta, så vi lämnade det spåret för tillfället.