Resultat 1 till 3 av 3

mne: Skerhetskopia finns, men nd inte...

Hans Peter Wiehen
    Medlemsnr
    8237
    Inlgg
    43

Skerhetskopia finns, men nd inte...

Nu r jag nra ett sammanbrott .
    Mitt Disgen 8.2d fr inte kontakt med datamappen dg82data. Den finns med allt sitt innehll i Utforskaren. Men inne i Disgen under Arkiv/ppna datamappen r mapparna dsligt tomma. Det gr fljaktligen inte heller att terlsa en skerhetskopia som jag r tvungen att gra efter en Win-ominstallation. Vad skall jag gra?
    /hans peter

Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Inlgg
    770
    Ta kontakt med nrmaste Disgen-fadder, s fr du hjlp.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrgor.

Hans Peter Wiehen
    Medlemsnr
    8237
    Inlgg
    43
    Om det kan vara ngon hjlp fr andra, kommer hr lsningen.

Eftersom jag inte ger upp s ltt hade jag, nda sedan jag skickade ivg frgan, gtt och funderat p hur allt kunde hnga ihop. Jag frstod snart att mina tgrder att 1) installera Disgen med alternativet "Ny datamapp" och 2) sedan dumpa min skerhetskopia i denna, inte var s vlbetnkt. Jag avinstallerade d Disgen via "Lgg till/Ta bort program" i Kontrollpanelen. Genom den tgrden frsvann dock inte alla kopplingar. Nr jag sedan skulle ominstallerade Disgen, fick jag nmligen aldrig upp fnstret med de 3 datamappsalternativen igen. Jag kunde sledes inte vlja ngot annat alternativ. Jag studerade d registret och hittade en skrivning som jag tyckte verkade misstnkt. Jag bytte namn p den och installerade om Disgen. Jag fick d en annan anteckning i registret och fick nu ocks upp fnstret med alternativen igen!! Jag valde d alternativet med en befintlig datamapp och nu r jag glad igen . Mina slktforskningsdata har "kommit tillrtta".
    Tack Hkan Ren som svarade p mitt ndrop.
    /hans peter

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •