Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: 8.2 framtid

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Defekter? För mig fungerar den bra, men programmet kan naturligtvis användas på olika sätt. Jag nyttjar inte alla funktioner.

Man undrar hur många av nuvarande funktioner man lyckas få med i nästa version. Det är ingen liten sak att byta databashanterare och databasstruktur samt anpassa allt efter detta.

Bror Johansson
    Medlemsnr
    8633
    Defekter!

Nyss upptäckte jag ex.vis att touchskärmsmotsvarigheten till mushögerknappsklick inte tas omhand av Disgen.

Eftersom 8.2 synbarligen inte längre kommer att supportas med uppdateringar - och i mitt fall inte kommer att ersättas av 9(?) inom de närmaste åren, så har jag resignerat vad avser felrapportering via forum/fadder.

Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Disgen är förmodligen inte byggt för att fungera med tryckkänsliga skärmar ... ännu.

Bror Johansson
    Medlemsnr
    8633
    Om det skulle vara så att Disgen byggts i en utvecklingsmiljö där byggresultatet inte utnyttjar OSet för att hantera hårdvaruaspekter, så kan mycket förklaras.

(Den texteditor jag vanligen använder - UltraEdit v. 10 - köpte jag för mer än tio år sedan, men programmet fungerar ändå fullt ut med touchskärm.)

DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Vi kommer inte med fler versioner av 8.2 utan all energi läggs på nästa version istället. Det behövs...!

Vad gäller tryckkänsliga skärmar borde det fungera om de och deras drivrutiner skickar samma meddelanden till programmen som en mus gör, men det är inget vi har testat med 8.2. Till nästa version bör vi förstås testa att detta fungerar.
    Vice ordförande (2025) & Disgenutvecklare.

Sten Magnusson
    Medlemsnr
    6438
    Ursäkta om jag blandar mig i, men hur gör man för att om möjligt uppgradera från Disgen 8.1-e?

F.ö. anser jag det anmärkningsvärt att frågeställaren inte fått ett svar från någon ansvarig för programmets utveckling förrän nästan fyra månader efteråt.

Hur kommer det förresten att bli med flocksystemet?

Jag har nu använt Disgen i nästan 20 år och anser att möjligheten att dela upp släkten i flockar är synnerligen praktisk. Sökning fungerar ju utmärkt med rätt inställningar.

Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Uppgradering från 8.1e till 8.2d kan du fortfarande beställa. Du kan göra det på vår hemsida.
    http://adm.dis.se/order/postform.php
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

Bror Johansson
    Medlemsnr
    8633
    I vilket - av medlemmar påverkbart eller inför medlemmar ansvarigt - forum har beslutet att upphöra med uppdateringssupport för 8.2 fattats?

När fattades det?

Har beslutet ifråga bekantgjorts på annat sätt än via forumdiskussionsinlägget?

Antalet rapporterade men icke åtgärdade defekter i 8.2d är stort och antalet faktiska defekter ännu större!!

DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Uppdateringssupporten har ingalunda upphört, men den kommer att bestå av betalversionen Disgen 2014. Att man inte får gratis uppdateringar hur länge som helst är väl ganska självklart? Vi (dvs styrelsen) har bedömt läget så att alla resurser ska satsas på Disgen 2014. Det vore givetvis möjligt att fixa en och annan småsak i Disgen 8.2 men frågan är vad det skulle göra för skillnad. Det är bättre att se till att komma vidare med Disgen 2014.
    Vice ordförande (2025) & Disgenutvecklare.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •