Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: 8.2 framtid

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Bror Johansson
    Medlemsnr
    8633
    Inlägg
    256

    8.2 framtid

    Kommer 8.2 att underhållas med nya uppdateringar? Det har gått lång tid sedan 8.2d. Antalet defekter i denna senast utgåva är - tråkigt nog - fortfarande så pass stort att en korrigerande utgåva behövs.

    Den sedan länge aviserade nya versionen (9?) lär - av tidigare erfarenheter att döma - inte bli stabil nog förrän efter det att ett antal korrektionsutgåvor släppts.

  2. #2

    Bror Johansson
    Medlemsnr
    8633
    Inlägg
    256
    Ett uteblivet svar på en enkel och befogad fråga, är i sig informationsbärande.

  3. #3
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Defekter? För mig fungerar den bra, men programmet kan naturligtvis användas på olika sätt. Jag nyttjar inte alla funktioner.

    Man undrar hur många av nuvarande funktioner man lyckas få med i nästa version. Det är ingen liten sak att byta databashanterare och databasstruktur samt anpassa allt efter detta.

  4. #4

    Bror Johansson
    Medlemsnr
    8633
    Inlägg
    256
    Defekter!

    Nyss upptäckte jag ex.vis att touchskärmsmotsvarigheten till mushögerknappsklick inte tas omhand av Disgen.

    Eftersom 8.2 synbarligen inte längre kommer att supportas med uppdateringar - och i mitt fall inte kommer att ersättas av 9(?) inom de närmaste åren, så har jag resignerat vad avser felrapportering via forum/fadder.

  5. #5
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Disgen är förmodligen inte byggt för att fungera med tryckkänsliga skärmar ... ännu.

  6. #6

    Bror Johansson
    Medlemsnr
    8633
    Inlägg
    256
    Om det skulle vara så att Disgen byggts i en utvecklingsmiljö där byggresultatet inte utnyttjar OSet för att hantera hårdvaruaspekter, så kan mycket förklaras.

    (Den texteditor jag vanligen använder - UltraEdit v. 10 - köpte jag för mer än tio år sedan, men programmet fungerar ändå fullt ut med touchskärm.)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •