Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur laddar jag ner programmet i min bärbara dator?

  1. #1

    Maini Langpohl
    Medlemsnr
    42470
    Inlägg
    2

    Hur laddar jag ner programmet i min bärbara dator?

    I min bärbara dator kan jag inte ladda ner DISGEN eftersom programmet är på en skiva. Hur gör jag?

  2. #2

    Bror Johansson
    Medlemsnr
    8633
    Inlägg
    256
    Om din dator via något LAN kan läsa från en annan dators CD/DVD-läsare så placerar du DisGen-skivan i läsaren och installerar därifrån.

    I annat fall kan du via korskopplad Ethernetkabel kommunicera med någon annan dator som har CD/DVD-läsare och installera därifrån. Info om kopplingen få via ex.vis http://windows.microsoft.com/sv-se/w...#1TC=windows-7

    Det är naturligtvis också möjligt att kopiera CD-innehållet till en USB-sticka som sedan flyttas till din bärbara dator där du sedan gör installationen.

    Ytterligare ett alternativ är att flytta CD:s innehåll via ex.vis DropBox till din bärbara dator.

    Åtskilligta andra alternativ finns ...

  3. #3
    Hej Maini! Om du inte själv kan kopiera skivans innehåll till ett usb-minne (det låter ju t.ex som om du har en stationär dator där du kunnat installera skivan) enligt något av tipsen ovan från Bror, så kontakta kansliet så kan de hjälpa dig. Epost eller telefon enligt infon här http://www.dis.se/sv/foereningen/kansli.

    Hälsningar,
    Eva

  4. #4

    Maini Langpohl
    Medlemsnr
    42470
    Inlägg
    2
    Hej och tack för alla tips! Jag lyckades få in DISGEN i min bärbara, och jag har den i Dropbox. Fråga mig bara inte hur jag gjorde, för jag fick hålla på ett tag innan det lyckades. Nu håller jag på med samma sak med min PLF-skiva och kommer naturligtvis inte ihåg hur jag gjorde. Får hålla på ett tag så kanske det lyckas till slut. Tack återigen alla vänliga människor!
    Med vänlig hälsning
    Maini

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •