Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: GedStar Pro

  1. #1
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866

    Thumbs up GedStar Pro

    Släktforskningsapp i Android-telefon

    Nu har jag testat GedStar Pro i min Android (HTC Hero) och jag tycker den fungerar bra. Det finns flikar med personinfo, familjeinfo och antavla i trädform (3 generationer). Du kan visa foton, bläddra och söka personer. Du kan välja mellan filer med olika buntar av personer som du exporterat i Gedcom med hjälp av ett Windowsprogram som du får prova gratis i 4 veckor innan licens krävs.

    Jag har testat med Gedcom-export från Disgen och fått bra support så nu fungerar Windowsprogrammet bra. Jag är nöjd med funktionaliteten och vidareutveckling pågår. Närmast kommer favoriter och stamträd. Uppdelningen i olika buntar med personer är bra om man vill ha en snabb presentation. Min initiala fil med ca 40.000 individer och 200.000 händelser gav lite hummande och trummande med fingrarna.

    Personligen kommer jag att använda GedStar Pro i min telefon. Jag kan rekommenderar att du provar om du är intresserad. Läs mer här.

    Tack för tipset, Ove Tegnér.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  2. #2

    Sten-Sture Tersmeden
    Medlemsnr
    05143
    Ort
    Täby, Stockholm
    Inlägg
    200
    Kan du fortfarande rekommendera GedStar Pro?

    /Sten-Sture

  3. #3
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Jag har tyvärr ingen uppfattning för jag har inte använt den på ett tag.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  4. #4

    Berndt Gilbertsson
    Medlemsnr
    47351
    Inlägg
    50
    Har den tillsammans med appen On This Day på min Sony Tablet Z platta. Är helt nöjd.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •