Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Amerikanska delstater och county,samt koordinater till dessa

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Christer Thörn
    Medlemsnr
    31581
    Inlägg
    173
    Nej nu har jag hittat det. Båda mina uppdateringar hamnade under ny världsdel som heter Amerika och på samma nivå som Sverige. Läs ovan om trädet. Jag hade satt marören på mitt befintliga USA i trädet men där hamnade det alltså inte.
    Uppdateringsfunktonen fungerade inte heller eftersom jag nu har 2 delstater med samma namn under det nya USA d.v.s ca 100 delstater!

    Frågan är nu HUR man gör för att komplettera med de delstater och countys som jag inte redan har i mitt korrekta USA i trädet????
    Jag måste ju kunna kontrollera vart i trädet uppdateringen skall ske??

  2. #2
    AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Ort
    Songe
    Inlägg
    479
    Klipp ut de delstater du mangler og lim inn i ditt gamle tre
    For delstater du allerede har, forsøk å klippe ut manglende counties fra ny import og lim inn i gammel oversikt
    Hvis importert oversikt har med townships, gjør det samme der for de townshps som mangler i de counties du allerede har registrert.

    Etc. etc.

    Får håpe det hjelper.
    Alf Christophersen Disgen fadder Norge.

  3. #3
    AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Ort
    Songe
    Inlägg
    479
    Men, så kommer man til det punktet jeg savner støtte for.

    Har man flyttet en nasjon til nytt nivå så vil tillegg av nye steder ikke bli strukturert likt med foregående.

    Savner derfor en funksjon som kan gå gjennom alle stedsnavn og restrukturere stedsnavna ut fra hvor nasjonen er lagt i treet.

    Dvs. ligger nasjonen på rota kan man anta at struktur på det enkelte len, kommune, socken etc. etc. er riktig.

    Men, f.eks. om jeg flytter Sverige fra rota som i levert datastruktur (og hvor jeg ikke får med Sverige ved eksport til GEDCOM, noe jeg ønsker, så kan jeg for nye navn, evt. de stedsnavn jeg ønsker definere følgende struktur:

    --------
    |-- Verden
    |---- Europa
    |------ Norge
    |------ Nord-Europa
    |-------- Danmark
    |-------- Finnland
    |-------- Sverige

    Og om jeg nå redigerer vil jeg få med fullt navn på len, kommune, socken etc. etc.

    Så hvis jeg da kunne kjørt en full oppdatering så ville alle stedsnavna få det format jeg ønsker

    For Norges del vil jeg i Gedcom-eksporten ikke få med Norge. Noe jeg normalt ikke ønsker, også til Gedcom. Men, det er jo en smaksak.

    Men som sagt, en programsnutt som reformaterer alle tekstene i forhold til hvor nasjon er plassert ville vært svært arbeidsbesparende.
    Alf Christophersen Disgen fadder Norge.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •