Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: GedView

  1. #1

    Marie Andersson
    Medlemsnr
    18180
    Inlägg
    34

    GedView

    Någon som testat programmet GedView ? Kostar 28 kr att ladda ner via AppStore och passar med iPhone och iPad.

  2. #2

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    917
    Hej! Jag använder det på iPad, för att visa mina släktträd. Bifogar en beskrivning hur man kan använda det.
    Bifogade filer Bifogade filer
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

  3. #3

    Johnny Andersson
    Medlemsnr
    11354
    Inlägg
    10
    Jag har köpt och installerat GedView på min iPad och tycker att den gör i stort sätt det jag vill. Har främst tänkt att enkelt kunna ta med och visa mitt släktmaterial på iPadden men att använda PC:n och Disgen för att föra in nya fakta. Jag hade dock lite problem med att läsa in ged-filen i GedView och lyckades inte göra det som Torgny Larsson här på forumet tipsade om, i hans bifogade fil. Det gick i stället bra att läsa in filen med hjälp av Dropbox eller att "Ladda upp till enhet". Jag har gjort en enkel översättning från manualen angående importen och hur jag har gjort som jag bifogar här, men den är kraftigt förkortad därför den ursprungliga storleken blev inte godkänd av forumet.

    För mig kvarstår dock ett problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med. Jag kan inte få in mina bilder från Disgen till GedView. Har försökt på olika sätt, bl.a. med hjälp av en zip-fil enligt manualen men inte lyckats på något sätt. Har någon annan fått in bilderna, hur gör man då? Skriv gärna här och berätta!
    Bifogade filer Bifogade filer

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •