Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Disgen i Chromebook

  1. #1

    Karl-Erik Lerbro
    Medlemsnr
    00393
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    64

    Question Disgen i Chromebook

    Fngerar Disgen i de nya crome-datorerna

  2. #2

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    917
    Chromebooks kan inte alls köra Windows-program lokalt på datorn. Crome OS är gjord för att köra webbapplikationer (dvs appar),
    därför kan man varken köra Disgen eller förbundets befolknings-skivorna eller död-skivan lokalt på en Cromebook.
    Det finns möjlighet att ha Windowsprogrammet installerat på en Windows-dator, och via en speciell app köra remote från Cromebook mot den datorn.
    Har inte testat det, och vet inte heller om det skulle fungera med Disgen.
    Det pratas om ett nytt program VMware för CromeOS, som skall göra det möjligt att köra ett virtuellt Windows Skrivbord inne ifrån Crome internet browser.

    Jag antar att man inte kan installera andra operativsystem än Crome OS på Cromebooks.
    Är det någon annan som vet något mera?
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

  3. #3
    jag testade Crome book för några år sen , dock inte mer än det nödvändigaste. Fick stora problem, och var i kontakt med supporten som då sa att jag var tvungen att ändra inställningar i routern, Jag menade att det är helt fel åtgärd, svårt att göra det på ett hotel t.ex. Iden var nog bra - men det blir inte bra svarstider. Verkar också vara olika beroende på vilken cromebook man kör.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •