Resultat 1 till 4 av 4

mne: Hjlp mig rdda min fars slktforskning

Anders Leufsteft
    Medlemsnr
    52725
    Inlgg
    2

Hjlp mig rdda min fars slktforskning

Har ftt min fars gamla ochpvgattkapsejsa dator och ska frska rdda hans slktforskning.

Nr jag frsker skerhetskopiera o lsa in det p annan dator s gr det inte, den sger att den behver reparera eller terlsa frn gammal skerhetskopiering. Programmet varnar fr att reparera s det vgade jag inte och den senaste skerhetskopieringen r frn 2010 vilket ocks gr mig lite nervs.

Gick under verktyg o valde kontrollera d fick jag detta meddelande

Arkiv Stand flock: 0
    Individ 1782 har fr mnga notiser 1632
    1 fel

----------------------------------------
    En eller flera av dina flockar r skadade.
    Du mste lsa tillbaka DISGENs filer frn senaste skerhetskopierning.

----------------------------------------------------

Detta gjorde mig lite konfunderad r det bara dem felen jag behver laga?

Tittade p individ 1782 som hade fr mnga notiser. Ser bara en notis men den innehller otroligt mnga tecken, skert 50 rader som brjar med det tecknet o innehller inget annat. Ska jag ta bort dem?

Andra individen r ett gifte s dr kan jag kolla faktan, kanske r ngt som r motsgelsefullt. Lter det rimligt?

--

Har precis gjort en en utskrift av rkopia, antar att det borde betyda att jag har allt p papper tminstone, nstan 100 sidor.

--

Men vad gra nu?

Rcker det med att laga dem tv felen jag nmnde ovan?

Ska jag vlja reparera, riskerar jag att tappa info?

Ska jag vlja terlsa frn en 4 r gammal skerhetskopia? riskerar jag att tappa info?

Fullstndig novis och behver verkligen hjlp av er som kan det hr.

Tack p frhand
    Senast redigerat av disleuf den 2014-09-22 klockan 13:49.

Hej Anders! Jg knde vagt igen problemet, och har sett det i en diskussion tidigare
    Disgen
    Rapportera fel i Disgen
    Skerhetskopia: Fr mnga notiser

- vet inte om du blir hjlpt av det? Det kan vara s att det rcker att ta bort radbrytningarna?

Hlsningar,
    Eva

Anders Leufsteft
    Medlemsnr
    52725
    Inlgg
    2
    Ja det ser ut att ha lst sig, nr jag raderade extraraderna under notiser s frsvann felen och jag kunde skerhetskopia och lsa in p ny dator. Vet ju rligt talat inte hur det ska se ut eller om allt kommit med men det gr att ska upp personer o det finns notiser under dem osv. S det verkar ok. Stort tack fr den snabba hjlpen.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •