Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Sortering av barn?

  1. #1

    Martin Johnsson
    Medlemsnr
    51524
    Inlägg
    13

    Sortering av barn?

    Trots grundkurs så har jag lyckats få mängder med barn tidsmässigt I "oordning", dom kommer alltså inte i den ordning dom fötts. Kanske efter import från Ancestry-Gedcom delvis. Hur som helst många fel är det och jag letar efter ett sätt att slippa dra och släppa alla barn. Inser att det kan stöka till det med barn utan fördelsdag angivet, men det är ett mindre problem.

    Någon som har en bra ide?

    Martin

  2. #2

    Bo Kleve
    Medlemsnr
    424
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    148
    Jag kan inte komma på något annat än att dra och släppa. Men du kan utnyttja "Kontrollera notiser" (under "Verktyg") för att lista "Barn i fel ordning".

    /BoK

  3. #3

    Martin Johnsson
    Medlemsnr
    51524
    Inlägg
    13
    OK tack, ja det var via den listan jag uppmärksammade felet, blev ett antal sidor.....
    Martin

  4. #4

    Runar hortlund
    Medlemsnr
    06015
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    109
    Vad jag vet så är det bara Min släkt som automatiskt sorterar vigseldatum och födelsedatum i rätt ordning

  5. #5

    Martin Johnsson
    Medlemsnr
    51524
    Inlägg
    13
    Några timmars intensivt jobb och så var det fixat :-). Fick städat några anförluster och lite andra felaktigheter samtidigt. Två 125:åringar, ett par unga mödrar och en del sånt. Synd att inte alla fel är lika uppenbara :-)

  6. #6
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Citat Ursprungligen postat av m06015 Visa inlägg
    Vad jag vet så är det bara Min släkt som automatiskt sorterar vigseldatum och födelsedatum i rätt ordning
    Undrar hur sorteringen blir om vigsel- eller födelsedatum saknas. Man kan vilja ha det sorterat på ett visst sätt ändå ...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •